Visie & Werking

Visie van Voetbalschool De Dribbelaar

Voetbalschool De Dribbelaar werkt als organisatie vanuit een visie om jongere te leren voetbal ervaren op een plezante, creatieve manier mét een grote focus voor de basisvoetbaltechnieken en fairplay.

De operationele werking berust zich op de pijlers van een totale motorische ontwikkeling van het kind. Hierbij komen alle facetten van de bewegingsleer aanbod die de motoriek van een kind kunnen bevorderen, over de grenzen van de voetbalsport heen.

Dit stelt ons als voetbalschool in staat op gevarieerde en vernieuwende trainingen en spelvormen aan te bieden die onderbouwd zijn die onderbouwd zijn door de KBVB. Tijdens iedere training ligt de focus op het verwerven van de basisvoetbaltechniek, op basis van onder andere cognitieve prikkels, om vervolgens toe te passen in wedstrijdgerichte situatie.

Tot slot wil Voetbalschool De Dribbelaar een veilige omgeving bieden waar elk kind, ongeacht gender, afkomst, religie, club.. aan de hand van positieve prikkels FUN kan maken en zichzelf verder kan ontwikkelen.

Werking van Voetbalschool De Dribbelaar

Maximaal 4 tot 6 spelertjes per trainer.

Maximale trainingsduur van 1u15.

Stipt aanwezig op het terrein om 18u45 tot 20u.

Enkel technische oefeningen die worden uitgevoerd. GEEN kracht, uithoudings- of weerstandsoefeningen.

Trainingen worden gegeven door gediplomeerde, ervaren en gedreven trainers volgens de voetbalvisie van de KBVB.

Er wordt telkens aangepast materiaal voorzien om alle disciplines op de best mogelijke manier uit oefenen.

Inschrijven is mogelijk gedurende het ganse seizoen.

De onderbouwde visie biedt de nodige ruimte om een sterke werking op poten te zetten. Wij bouwen dan ook met trots al +25 jaar aan dé Voetbalschool van Haspengouw, met een zeer hoog niveau als gevolg.